Juridische Kennisgeving

Naam van het bedrijf
Giftshop Xtra Happy Moments

Geregistreerd kantoor
Prinses Christinastraat 17
4455 BC Nieuwdorp

Contactgegevens
Telefoon nummer: 0616534796
Mail adres: info@gxhappymoments.nl

Bedrijfsidentificatienummer
NL005095354B92

BTW nummer
203343414B01

KVK nummer
94563586

Algemene Voorwaarden

   Inhoudsopgave
   Artikel 1 - Definities                                                              Artikel 9 - De prijs
   Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer                          Artikel 10 - Conformiteit en garantie
   Artikel 3 - Toepasselijkheid                                                 Artikel 11 - Levering en uitvoering
   Artikel 4 - Het aanbod                                                         Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
   Artikel 5 - De overeenkomst                                               Artikel 13 - Betaling
   Artikel 6 - Herroepingsrecht                                                 Artikel 14 - Klachtenregeling
   Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping                       Artikel 15 - Geschillen
   Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht                             Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
 
  Artikel 1 - Definities
  In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
 
  1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan   maken van zijn herroepingsrecht; Lees alles over bedenktijd
 
  2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in  de   
  uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op   
  afstand aangaat met de ondernemer;
 
   3. Dag: kalenderdag;
 
   4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met     
   betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan    de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;

   5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of   
   ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem    
   persoonlijk is gericht, op te slaan op een  manier die   
   toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de 
   opgeslagen informatie mogelijk maakt;

   6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om 
   binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

   7. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping  die de      ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan 
   invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn
   herroepingsrecht;

  8. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten       en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;

   9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het 
   kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor    verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het    sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt    van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

   10. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan    
   worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, 
   zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde    
   ruimte zijn samengekomen.

   11. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene     
   Voorwaarden van de ondernemer.


   Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
   Giftshop Xtra Happy Moments
   Prinses Christinastraat 17 4455 BC Nieuwdorp Nederland
   T 06 16534796
   E info@gxhappymoments.nl
   KVK 94563586
   BTW nummer NL005095354B92


   Artikel 3 - Toepasselijkheid
   1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk    
   aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen   
   overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en    consument.

  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de     tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument   
  beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, 
  zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden     aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer in 
  te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk 
  kosteloos worden toegezonden.
 
   3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt  
   gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de    
   overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze   
   algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de 
   consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze   
   dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan 
   worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien 
   dit redelijkerwijs niet  mogelijk is, zal voordat de overeenkomst   
   op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de   
   algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden 
   kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs 
   elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden 
   toegezonden. 

   4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens   
   specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing 
   zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing 
   en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene 
   voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die   
   voor hem het meest gunstig is.

   5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene    
   voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn    
   of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze 
   voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende   
   bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden 
   door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke     
   zoveel mogelijk benaderd.

   6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn    
   geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze      algemene voorwaarden.

   7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of    
   meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd 
   te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.


   Artikel 4 - Het aanbod 
   1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of   
   onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het   
   aanbod vermeld.

   2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het   
   aanbod te wijzigen en aan te passen.

   3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving  
   van de aangeboden producten en/of  diensten. De beschrijving 
   is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het 
   aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de 
   ondernemer  gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een  
   waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten  
   en/of diensten. Kennelijke vergissingen of  kennelijke fouten in 
   het aanbod binden de ondernemer  niet.

   4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn   
   indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding 
   of ontbinding van de overeenkomst.

   5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe   
   weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet 
   garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen   
   met de echte kleuren van de producten.

   6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument    duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de     
   aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het          bijzonder:
 
   * de prijs inclusief belastingen;
   * de eventuele kosten van verzending;
   * de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen;    
      en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
   * het al dan niet van toepassing zijn van het 
      herroepingsrecht;
   * de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de 
      overeenkomst;
   * de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel 
      de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs     
      garandeert;
   * de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand 
      indien de kosten van het gebruik van de techniek voor 
      communicatie op afstand worden berekend op een 
      andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het 
      gebruikte communicatiemiddel;
   * of de overeenkomst na de totstandkoming wordt 
      gearchiveerd, en zo ja op welke deze voor de consument te     
      raadplegen is;
   * de manier waarop de consument, voor het sluiten van 
      de overeenkomst, de door hem in het kader van de 
      overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en 
      indien gewenst herstellen;
   * de eventuele andere talen waarin, naast het     
      Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
   * de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft 
      onderworpen en de wijze waarop de consument deze 
      gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; 
      en
   * de minimale duur van de overeenkomst op afstand in 
      geval van een duurtransactie.


   Artikel 5 - De overeenkomst
   1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde    
   in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de   
   consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij   
   gestelde voorwaarden.

   2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg   
   heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs   
   elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het   
   aanbod. Zolang de overeenkomst van deze aanvaarding niet 
   door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de 
   overeenkomst ontbinden.

   3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de 
   ondernemer passende technische en organisatorische 
   maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht 
   van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de 
   consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer 
   daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

   4. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders -  op de   
   hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen 
   kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang    zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op    
   afstand.  Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek 
   goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, 
   is hij  gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te   
   weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te           
   verbinden.

   5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de    
   consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige 
   wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier 
   kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, 
   meesturen:
 
   * het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer  
      waar de consument met klachten terecht kan;
   * de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de 
      consument van het herroepingsrecht gebruik kan 
      maken, dan wel een duidelijke melding inzake het 
      uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
   * de informatie over garanties en bestaande service na 
     aankoop;
   * de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen 
      gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan
      de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van    
      de overeenkomst;
   * de vereisten voor opzegging van de overeenkomst 
      indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan 
      één jaar of van onbepaalde duur is.
 
   1. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid    slechts van toepassing op de eerste levering.

   2. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de    
   opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van 
   de betreffende producten.


   Artikel 6 - Herroepingsrecht
   Bij levering van producten:
   1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de      
   mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te 
   ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op 
   de dag na ontvangst van het product door de consument of een 
   vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer 
   bekend gemaakte vertegenwoordiger.

   2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan 
   met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in 
   die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te 
   kunnen beoordelen of hij het  product wenst te behouden. 
   Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het 
   product met  alle geleverde toebehoren en - indien 
   redelijkerwijze  mogelijk - in de originele staat en verpakking 
   aan de ondernemer retourneren, conform de door de  
   ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

   3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn   
   herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na 
   ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de  
   ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen 
   middels het modelformulier of door middel van een ander 
   communicatiemiddel zoals per e-mail. Nadat de consument 
   kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn 
   herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen 
   retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de 
   geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door 
   middel van een bewijs van verzending.

   4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde  
   termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken 
   van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de 
   ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.

   Bij levering van diensten:
   1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid 
   de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden 
   gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het 
   aangaan van de overeenkomst.

   2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de   
   consument zich richten naar de door de ondernemer bij het 
   aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte 
   redelijke en duidelijke instructies.


   Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
   1. Indien de consument gebruik maakt van zijn  
   herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van  
   terugzending voor zijn rekening.

   2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de  
   ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 
   binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de 
   voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de 
   webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending 
   overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via dezelfde 
   betaalmethode  die door de consument is gebruikt tenzij de 
   consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere  
   betaalmethode.

   3. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang      door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor 
   eventuele waardevermindering van het product.

   4. De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor 
   waardevermindering van het product wanneer door de 
   ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het 
   herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het 
   sluiten van de koopovereenkomst.


    Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
    1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument 
    uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De 
    uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de 
    ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het 
    sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

    2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor 
    producten:
   * die door de ondernemer tot stand zijn aangebracht   
      overeenkomstig specificaties van de consument;
   * die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
   * die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
   * die snel kunnen bederven of verouderen;
   * waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op    
      de financiële markt waarop de ondernemer geen     
      invloed heeft;
   * voor losse kranten en tijdschriften;
   * voor audio- en video-opnamen en computersoftware   
      waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken;
   * voor hygiënische producten waarvan de consument de        
      verzegeling heeft verbroken.

   1.Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor 
   diensten:
   * betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of     
      vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde      
      datum of tijdens een bepaalde periode;
   * waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming 
      van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is       
      verstreken;
   * betreffende weddenschappen en loterijen.


   Artikel 9 - De prijs
   1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur  
   worden de prijzen van de aangeboden producten en/of  
   diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg    
   van veranderingen in btw-tarieven.

    2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten       of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan 
    schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer 
    geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze 
    gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel 
    vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod    
    vermeld.

    3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming 
    van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het 
    gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

   4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van 
   de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer 
   dit bedongen heeft en:
   * deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of    
      bepalingen; of
   * de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst   
      op te zeggen met ingang van de dag waarop de   
      prijsverhoging ingaat.

   1.De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen 
   zijn inclusief btw.

   2. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en  zetfouten. 
   Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen 
   aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de 
   ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs 
   te leveren.


   Artikel 10 - Conformiteit en garantie
   1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of    
   diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod  
   vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van  
   deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum  van de 
   totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke 
   bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien 
   overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het 
   product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

   2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte 
   garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen 
   die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de 
   ondernemer kan doen gelden.

   3.Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen 
   binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek aan de 
   ondernemer schriftelijk te worden gemeld.

   4. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de 
   fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer 
   verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de 
   producten voor elke individuele toepassing door de consument, 
   noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de 
   toepassing van de producten.

   1. De garantie geldt niet indien:
   * de consument de geleverde producten zelf heeft    
      gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten              
      repareren en/of bewerken;
   * de geleverde producten aan abnormale     
     omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins   
     onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de     
     aanwijzingen van de ondernemer en/of op de    
     verpakking behandeld zijn;
   * de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van 
      voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal     
      stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de    
      toegepaste materialen.


   Artikel 11 - Levering en uitvoering
   1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in 
   acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van 
   bestellingen van producten en bij de beoordeling van 
   aanvragen tot verlening van diensten.

   2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan 
   het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.

   3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel      is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met   
   bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij    consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. 
   Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een 
   bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden 
   uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen 
   nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument 
   heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten 
   te ontbinden. De consument heeft geen recht op een  
   schadevergoeding.

   4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde 
   termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. 
  Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht 
  op schadevergoeding.

   5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de 
  ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo 
  spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, 
  terugbetalen.

   6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te 
   zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend 
   artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op 
  duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een 
  vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen 
  kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van   een eventuele retourzending zijn voor rekening van de 
  ondernemer.

   7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten 
   berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de 
   consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer 
   bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk 
   anders is overeengekomen.


   Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
   Opzegging
   1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd 
   is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van 
   producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te 
   allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe 
   overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten 
   hoogste één maand.

  2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is 
  aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten 
  (elektriciteit daaronder begrepen)  of diensten, te allen tijde 
  tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met 
  inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en 
  een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

  3. De consument kan de in de vorige leden genoemde 
  overeenkomsten:
  * te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging    
      op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
  * tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn       
     aangegaan;
  * altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer 
     voor zichzelf heeft bedongen.

  Verlenging
  1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die   
  strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit 
  daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden 
  verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

  2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor 
  bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld 
  afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften 
  stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van 
  maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde 
  overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen 
  met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

  3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die 
  strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag 
  alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de 
  consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn 
  van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste 
  drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, 
  maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, 
  nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

  4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter 
  kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en 
  tijdschriften (proef- of kennismaking abonnement) wordt niet 
  stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de 
  proef- of kennismakingsperiode.

  Duur
  1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft,   
  mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde 
  met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, 
  tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór 
  het einde van de overeengekomen duur verzetten.


  Artikel 13 - Betaling
  1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de 
  consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 
  werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in 
  artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van 
  een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de 
  bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

  2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of 
  vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te 
  melden.
  
  3.In geval van wanbetaling van de consument heeft de 
  ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de 
  vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in 
  rekening te brengen.


  Artikel 14 - Klachtenregeling
  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte 
  klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze 
  klachtenprocedure.

  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten 
  binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven worden     
  ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken 
  heeft geconstateerd.

  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een 
  termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst 
  beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere 
  verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de 
  termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst 
  en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig 
  antwoord kan verwachten.

  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost 
  ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  
  5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot 
  de ondernemer. Indien de webwinkel is aangesloten bij     
  WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg 
  opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot 
  WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis 
  bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend 
  lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/
  Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft 
  de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten 
  behandelen door de door WebwinkelKeur aangestelde 
  onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is 
  bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met 
  deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan 
  deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de 
  consument betaald dienen te worden aan de betreffende 
  commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via 
  het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).

  6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet 
  op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft

  7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de 
  ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde 
  producten kosteloos vervangen of repareren.


  Artikel 15 - Geschillen
  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument 
  waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is 
  uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de 
  consument woonachtig is in het buitenland.

  2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.


  Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
  Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden 
  afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument 
  zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op 
  zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke 
  manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame 
  gegevensdrager.

 

©Auteursrecht. Alle rechten voorbehouden.

We hebben je toestemming nodig om de vertalingen te laden

Om de inhoud van de website te vertalen gebruiken we een externe dienstverlener, die mogelijk gegevens over je activiteiten verzamelt. Lees het privacybeleid van de dienst en accepteer dit, om de vertalingen te bekijken.